PSA elektrificeert bedrijfswagengamma

Verschenen: 21 november 2019

Om zijn positie te versterken, past Citroën sinds 2018 de strategie “Inspired by Pro” toe: oplossingen op maat om te beantwoorden aan de verwachtingen van professionele klanten, zowel via de producten (nieuwe gamma’s Berlingo Van, Jumpy, Jumper) als in het netwerk.

Het merk maakt zich op om tegen 2025 een groot elektrisch offensief te lanceren met als doelstelling een 100% geëlektrificeerd gamma. Dat offensief zal een belangrijke groeifactor zijn voor Citroën en heeft betrekking op zowel de bedrijfswagens als de daarvan afgeleide personenwagens. De volgende stap is een 100% elektrische versie van de Jumpy in de loop van 2020 die alle innovaties van de PSA-groep op het vlak van elektrificeren zal benutten. Deze elektrische versie zal beschikbaar zijn met 2 autonomieniveaus:

  • 200 km in WLTP-cyclus met een batterij van 50 kWh
    • 300 km in WLTP-cyclus met een batterij van 75 kWh

In 2021 volgt een 100% elektrische Nieuwe Berlingo Van. Er werd ook reeds een elektrische Opel Vivaro voorgesteld.

Meer nieuws

Atlas Safety Shoes: Blijf fit met inlegzool op maat

Atlas Safety Shoes: Blijf fit met inlegzool op maat

Atlas Safety Shoes introduceert Fit Insole, een individueel op maat gemaakte inlegzool voor werkschoenen. Voor maximale ondersteuning en stabilisatie, zo blijf je de hele dag fit. Geschikt voor Atlas werkschoenen in de bouw, logistiek, transport en de agrarische-,...

Volvo lanceert elektrische vrachtwagen met een bereik van 600 km

Volvo lanceert elektrische vrachtwagen met een bereik van 600 km

Tot 600 km met één enkele laadbeurt. Zo ver zal de volgende generatie van zware elektrische vrachtwagens van Volvo Trucks kunnen rijden. Het grotere bereik betekent een doorbraak voor langeafstandsvervoer zonder uitlaatemissies. De elektrificatie van zware...

Jungheinrich België en Nilfisk BeLux intensiveren samenwerking

Jungheinrich België en Nilfisk BeLux intensiveren samenwerking

Jungheinrich België en Nilfisk BeLux kondigen met trots de intensivering en uitbreiding van hun jarenlange samenwerking aan. Dit strategische initiatief onderstreept Jungheinrichs streven om totaaloplossingen te bieden. In 2014 lanceerde Jungheinrich België de webshop...

Onze berichten per jaartal

Wenst u deze nieuwsberichten rechtstreeks in je mailbox te ontvangen?

* indicates required
Share This